dimarts, 20 de maig del 2014

46.- A Francesc García Huguet, practicant del Refugi de Montolieu, que va curar-me definitivament la sarna, agafada al Camp de Concentració de Bram.


.
...
“Il faut avoir patience, non seulement d’être malade, mais de l’être de la maladie que Dieu veut, au lieu où il veut, entre les personnes qu’il veut, et avec les incommodités qu’il veut”. (Sant Francesc de Sales).

...
Amb laboriositat i bonhomia,
d’aquest Refugi ets el practicant;
treballes o aconselles nit i dia,
i mals de tota mena vas tractant!
...
Ets pràctic a combatre les malures
i de res mai no et mostres estranyat:
trec els parracs que em fan de vestidures
i t’exposa la meva nuditat!
...
Et mous tranquil; no tens la cara sèria;
em vas parlant de com és blau l’atzur;
i m’empastifes tota la misèria
amb pinzellades de polisulfur!
...
Em dius que em puc vestir; em toques l’espatlla;
fas el gest de venir-me a acomiadar;
en un paper senyales una ratlla,
i em dius que cal que torni l’endemà...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El meu avi Jaume Grau Casas.

Petita biografia. En Jaume Grau Casas va néixer a Barcelona el 1896, fill d'en Sebastià Grau i Fageda, d'Olot, germà i gendre ...