dimecres, 21 de maig del 2014

16.- A una dama catòlica.


.
Els llibres de lectura que em regales,
Si tots devots, no tots van al recó:
estic llegint en Sant Francesc de Sales,
pensaments de sublim inspiració!
...
Sembla talment que el misticisme atregui
els desgraciats, els pobres i els malalts;
i que potser sols la dissort aplegui
generoses accions, pensaments alts!
...
Sols la mort o el dolor –que Déu m’empari-
sembla nodrir la nostra religió:
la religió és un ritu funerari
o un crit d’auxili i de protecció!
...
He llegit els consells a Filotea,
de llur estil francès amb fruïció:
la meva ment no és pas del tot atea
i la lectura tinc per devoció!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El meu avi Jaume Grau Casas.

Petita biografia. En Jaume Grau Casas va néixer a Barcelona el 1896, fill d'en Sebastià Grau i Fageda, d'Olot, germà i gendre ...